torsdag 5 december 2019

Stories_of_Amie: Om julen: Julfilmer

Nu kommer jag skriva om en sådan där sötsliskig film igen, en sötsliskig julfilm ifrån USA.
USA är verkligen mästare på dessa sötsliskiga filmer. Och jag kan tyvärr inte låta bli att se dem heller. 😇

 Släpptes första gången: 29 november 2019
Regissör: Ron Oliver
Skådespelare: Jennifer Finnigan, Jonathan Scarfe och Holly Robinson-Peete.
 Filmens handling: Susan jobbar på en tidning och drömmer och vill inget hellre än att få skriva artiklar. Hennes chef ger henne chansen när hon ( Susan )  berättar historien om ängeln som alltid pryder familjens julgran varje år. Av en slump träffar hon Brady, en konstnär som försöker få Susan att återigen uppskatta julen. Har ängeln en magisk förmåga att föra folk samman, Och kan Susan hitta ett slut på historien om ängeln som kan bli avgörande för hennes karriär?

 Nå, vad tyckte jag om filmen? Som jag skrev tidigare så är det en amerikansk sliskig film med kärlek och romantik och ett förutbestämt slut. Den känslan man får redan i början och mitten av filmen finns med hela filmen igenom. Men jag tyckte det är gullig och absolut se värd. Kärlek, romantik och jul en och samma film blir som en söt, kladdig sirap!
Konstigt betyg, jag vet men den är absolut sevärd.


Bilder lånade från Google

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar