onsdag 4 december 2019

Stories_of_Amie: Dagbok, Blyga Havsfröken

 I onsdags förra veckan såg betalade jag för en tavla som jag länge "väntat" på. Jag såg den hos min vän Catta på hennes facebook sida. Hon la upp några av hennes alster för försäljning. Jag var inte den som inte hörde av mig när jag såg denna för mig en ängel, men som egentligen är en sjöjungfru. Blyga Havsfröken heter den. Jag föll för henne direkt! Utan ansikte bara kropp och vingar. Helt anonym. En vacker dag kanske hon talar om för mig vem hon är och kanske vill ha ett ansikte! Eller så vill hon förbli anonym! Vem vet! Hon är en ängel i mina ögon och kan vara vem som helst.
Jag betalade för denna vackra tavla på onsdagen som sagt och kunde hämta ut henne på posten redan dagen efter! I bland blir man ju glatt överraskad när det gäller det företag som skickar posten. Och nu några dagar senare så fick hon sin tavelram. ( Ramen är köpt på Rusta ) Nu skall jag bara komma på vart jag skall ställa denna ängel, kanske skall hänga henne på väggen, vet ej ännu. Förmodligen så kommer hon hamna i sovrummet så jag känner hennes lugna vakande.
Catta är en vän som jag känt i många år nu, vi träffades genom våra bloggar för många år sedan och sedan blev vi även vänner på Facebook. Vi har bara träffats en gång, men jag hoppas på att vi kan hitta en dag då vi kan träffas igen. Ta en fika någonstans och bara prata och mysa.


Catta driver den fina bloggen CattasCanvas ( länk ) Gå in och läs den! Catta blandar bloggen hejvilt, lite inredning, familjeliv, vardag, träning, shopping, resor, matlagning och veckomatsedel! Ja helt enkelt, en blogg som innehåller det mesta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar