måndag 23 december 2019

Stories_Of_Amie: Om julen: Julfilmer

 The Holiday, den ultimata julfilmen  tycker jag! Jag bara älskar den. Vet inte varför jag räknar den som en julfilm, för så himla julig är den inte. Romantisk, gullig, lite rolig, varm - en riktig "Feel good" film är den i all fall.
 Två kvinnor, en från USA och en från England, byter hem med varandra över julhelgerna efter att ha gått igenom jobbiga uppbrott med sina pojkvänner.

 Det blir en omställning som ingen av dem riktigt kunnat förstå innan. Men framför allt får de båda möjligheten att träffa betydligt trevligare och charmigare män i deras nya respektive länder och "nya liv"!
 Alla inreds tokiga tjejer, även killar föll nog för detta lilla "cottage" så vackert, pittoreskt, gulligt, välkomnade, varmt och ljuvligt! Jag älskar detta lilla hus och hade gärna bott där. Hade aldrig tvekat.

Skådespelare: Cameron Diaz, Kate Winslet, Jude Law och Jack Black.
Regissör: Nancy Meyers.
Världspremiär: 6 december 2006

Vad tyckte jag om filmen? Jag har sett denna film både 1 och två gånger. Kanske hundra. En romantisk kärleks komedi när den är som bäst. En typisk amerikansk  kärleks historia med ett lyckligt slut.  Man blir varm i hjärtat. Man drömmer om en man som Jude Laws karaktär! Man skrattar till Jack Blacks karaktär och man känner med Cameron och Kate. Jag älskar denna film för jag älskar nästan alla filmer jag sett med det härliga yr vädret Cameron Diaz. Jag hade svårt för henne en gång i tiden, tills jag såg en intervju med henne hos Oprah Winfrey. Då vann hon mitt hjärta.
Och denna film vann mitt hjärta redan från första stund.
Ingen jul utan: The Holiday.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar