onsdag 4 december 2019

Stories_of_Amie:Om julen:Julfilmer

 Handling: Eve ( Kristin Davis från Sex and The City ) är en arbetsnarkoman som inte har tid med varken familj, kärlek och framför allt inte julen. Men allt förändras när hon halkar och slår huvudet. När hon vaknar möter hon ängeln Pearl ( Den underbara och legendariska Shirley MacLaine ) som berättar att för Eve att hon har omkommit men skall få ett uppdrag. Hon skall agera Julängel åt lilla Lauren som önskat att hennes morbror Max ( Eric McCormack som spelar Will i Will and Grace ).
 Nå, vad tyckte jag om denna film? Kristin Davis gör sin roll bra men jag väntar bara på att de andra tjejerna från Sex and The City skall komma och ta ned hennes karaktär på jorden igen. Denna roll passar henne inte något vidare. En stressig affärskvinna, nej det passar inte ihop med Kristin Davis. Att se Eric McCormack spela heterosexuell var en upplevelse i sig då jag är van att se honom spela den homosexuella Will i Will and Grace. Men denna roll tacklade han lika bra. Shirley MacLaine...vad kan man säga om denna legendar? Hon axlar sin roll som ängel galant! Ingen besvikelse där! Men sedan så älskar jag ju henne så jag är nog inte så opartisk.
Filmen i sig var ja, en smörig Amerikansk julfilm, med sockersött slut! Allt samlat i en och samma film, bra skådisar, jul, vänskap, kärlek, familj, sorg och sedan lycka!
Mysig som alla andra julfilmer jag har sett och förmodligen kommer se, men denna sticker inte ut, så jag kommer nog inte att se denna igen!
Men värd att se en gång i alla fall, om man vill få lite julkänsla och smörig värme i kroppen!
Pratade med mamma här om dagen om amerikanska julfilmer och vi sa så här: Det är nog så här filmskaparna vill att julen skall vara!

Regi:  Paul Shapiro
2016 kom den ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar