tisdag 31 mars 2020

Stories_Of_Amie: Dagbok: Tisdag 31/3-2020

Dagarna flyter samman till en enda röra. Vet knappt om det är tisdag eller onsdag eller kanske till och med lördag.
Vaknade 05.15 i morse i fåtöljen i vardagsrummet, måste ha somnat där helt klart igår kväll. Gick och la mig i sängen men kunde inte somna om. För kroppen är utvilad, den är inte trött längre. Trött på att inte få komma ut och röra sig men ändå utvilad. Det är bara huvudet som är trött fortfarande och vill sova.
Höll maken sällskap lite och tog en kopp kaffe med honom innan han åkte till jobbet. Somnade lite på soffan sedan fram till 7 då det var dags att väcka Isaac.
Han fick återgå till skolan igår, mot min vilja. Fick jag själv bestämma så skulle jag stänga alla skolor och dagis så att alla våra älskade barn får vara hemma i lugn och ro.
Men det är en lång process, det är inte bara att "stänga" allt annat runt omkring måste ju fungera. För alla har inte barn i den åldern så dem kan stanna hemma själva så som vi har.
Men i alla fall, en dag i skolan och han vaknade i morse med tjock näsa och hals. Så det var bara att sjukanmäla honom igen, mejlade även hans lärare. För hade han kommit till skolan och låtit så där så hade de skickat hem honom.
Så nu är vi båda hemma tillsammans igen.
Ja själv är jag ju hemma och sjukskriven fram till den 13/4 pga mitt mående.
Ena dagen är det som sagt bra och andra dagar så är det värre igen. Jobbigt när det är så här varannan dag.
Utanför fönstret lyser solen, från en ganska blå himmel, eller inte blå men molnig. Det stora körsbärsträdet utanför har börjat knoppa. Om någon månad eller så kommer det stå i full blom. Då kommer världen utanför ( läs trädet) vara helt vit!
Kortet är taget genom fönstret, därav dålig bildkvalite!
Borde sätta mig ned och skriva, jag kommer inte ihåg om jag har berättat att jag har börjat "plugga" via distans. Går en skrivarkurs på Distans och har en massa uppgifter att lösa. Vilket egentligen inte vara ett problem med tanke på att jag älskar att skriva. Men just nu hittar jag inte någon inspiration.
Men jag måste, har bara denna vecka på mig innan nästa uppgift/er kommer!
Så i stället för att sitta här så kanske det är dags att hitta på något att göra i stället, att skriva då menar jag.

🙏Namaste🙏

Var rädda om varandra! Ta hand om er därute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar