onsdag 1 april 2020

Stories_Of_Amie: Dagbok: Onsdag 1/4 2020




När dagarna flyter ihop och man inte har något att skriva om så kan man ju lägga ut lite bilder på detta lilla charmtroll på bloggen. Denna lilla lurvtuss fyller år idag. 6 hela år fyller denna lilla hund.
Helt otroligt, kan inte fatta att vi har fått äran att han honom här hos oss i 6 år.
Vilken resa det har varit.
Han bröt benet som valp, hur många timmar som helst hos veterinären, två operationer och massa träning och rehabilitering. Jätte kul att gå träna en hund under vinterhalvåret som det var då.
Lägga om benet och hålla rent runt hans ställning på benet. 
Ja det var en pärs må jag lova. Och pengar rullade till höger och vänster.  Och ändå är inte benet tillbaka på sin rätta plats, det går lite utåt i jämförelse med det andra. Ser lite roligt ut.
Men hela den resan ligger bakom oss nu och den var helt klart värt det.

Han har följt med oss på tre resor fram och tillbaka till Danmark. Vi tar med honom så gott som över allt. Dit vi åker dit åker han. Det bästa lilla köp vi har gjort i vårat liv. Det bästa lilla hunden vi någonsin träffat.

Men hur är denna lilla kille då?
Han är levnadsglad! Älskar allt och alla - men hans stooora stora idol ( förutom jag ) är paps ( min paps alltså! Oj oj det är den absoluta favoriten av alla han träffat.
Han älskar att sova i våran säng. Gärna på min sida nedanför min kudde, har man bäddat sängen så brukar han skrapa ned täcket och lägga sig på det. Helt omöjligt att ha en säng bäddad en hel dag.
Älskar att åka bil, även om han hatar att hoppa in i den. Han älskar att åka långt. Så lugn och fin i bilen på långa resor. Gillar att komma till nya platser och få nosa på nya dofter.
Han älskar sockerkaka med kardemumma! Han skulle kunna gå till världens ende om man hade en bit sockerkaka med sig.
Ägg blir han jätte dålig i magen utav men allt annat äter han med stor glädje och aptit.
Sprider ut alla sina leksaker över hela lägenheten. Han är nästan värre än vad Isaac var som barn. Vi plockar undan och lägger i hans säng och han springer och sprider ut dem igen.
När han tigger sätter han upp ena tassen, tog bara en eller två dagars träning så kunde han det.
Vi behöver bara säga till honom " vad gör man" så sätter han upp tassen så att han får sin godbit.
Han är lika busig nu, om inte busigare nu som äldre hund än vad han var som valp.
Han tuggade bara sönder mina skor som valp, spelade ingen roll om hussarna i hushållets skor stod i närheten så var det mina skor han tuggade upp. Jag vet inte hur många ballerina skor jag fick köpa den sommaren.
Han älskar som sagt allt och alla och alla som träffar honom gillar honom tillbaka!
Så grattis min älskade lilla lurvtuss, familjens lilla solstråle!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar