torsdag 12 mars 2020

Välkommen mars!

 Tiden bara går, tycker det var igår det var 1:a januari och nu är det redan 12 mars.
Vad har hänt sedan sist jag skrev, det blev åter igen en ofrivillig bloggtorka. Älskade läsare och följare ni har säkerligen ledsnat på mig. 
Ja, vad har hänt då?
Nu är det visserligen ett tag sedan, men jag tog tåget upp till Hedemora och besökte min syster Lisa och henne fina fästman Henrik. Anledning till att jag åkte dit var för att planera min kommande 40 års dag lite närmare. 
Spännande att vara ute och åka tåg, älskar att åka tåg. Har alltid gjort och kommer förmodligen alltid att göra. Det är så rogivande att bara sitta där och se ut genom fönstret och se "världen" passera utanför. Med Malin Berghagen och Tess Merkel ( heter hon så i efternamn? Kommer inte ihåg ) podd i öronen så gick resan otroligt fort. Hann knappt sätta mig ned och slappna av så var jag framme.
Kan vara för att resan i sig är kort och har man roligt så går ju alltid tiden fort.
Gud så behövlig denna lilla resa var. Att komma bort från stan, om så bara för ett dygn - utan man och barn! Bara få vara själv och bli ompysslad så som jag blev! Det var ljuvligt!
En resa jag måste göra om snart! Men hur vet jag inte, för jag är inte särskilt intresserad av att åka tåg just nu!
Vi åt mat, skrattade, var iväg och köpte godis, kollade massor av klänningar, planerade lite mer i detalj med inköp och vissa saker jag vill ha till min 40 årsdag.
Det var som sagt riktigt skönt och välbehövligt att komma iväg ensam, om så bara för några timmar!
Det är viktigt att komma iväg ensam, att få vara sig själv och inte bara vara mamma eller någons fru!
Man får inte glömma bort sig själv.  Om så bara för att sätta sig ned och läsa en bra bok, ta en promenad så måste man vårda sig själv för att orka och för att känna sig tillfreds här i livet.
Vi har alla så mycket krav och rutiner på oss själva som är väldigt nyttiga att komma ifrån, om bara för en stund. Att få ta ett kliv åt sidan och bara tänka på sig själv en stund är jätte viktigt.
Mycket viktigare än vad man tror!
När tog du hand om dig själv sist? Bara dig själv? När gjorde du något bara för ditt eget bästa?

Vad har jag mer gjort?
Jo jag har jobbat, jobbat och jobbat lite mer. Just nu är jag så trött så jag vet inte vart jag skall ta vägen. Har haft en och en halv veckas intensivt arbete och bara varit ledig en dag. Förra veckan jobbade jag även både dag och natt, började jobba 14.00 på måndagen och skulle jobba till 21.00 Men det strulade till sig lite så jag tog en natt på det också. Nu gnäller jag inte för att jag jobbade en natt också, jag ställde upp frivilligt. Men jag upptäckte att jag är inte gjord för att jobba så längre.
Varken jag, min kropp eller mitt psyke orkar med det.
Men men. Tycker man om sitt jobb så ställer man upp! Utan problem.
I alla fall just då! Konsekvensen av sin snällhet får man ta sen.
Hahahhh.

Den här söta lilla bedårande bebisen har dessutom fyllt år.
Kan knappt tro det själv men han fyllde 13 den 7:e mars.
13!!!! Tycker inte det var så himla länge sen som han var så här liten som han är just på den bild.
Men nu är han tonåring. Och lång!
Han har växt om mig nu!
Okej det är inte så svårt att växa om mig då jag är  1.69 lång. Eller är det kort? Nej, jag tror det är en ganska normal längd för en kvinna i min ålder, eller vilken ålder som helst!
Frågan är bara om längden på min son är "normal" hahaha!
Han är nämligen redan 1.76 lång. Eller han var det sist vi mätte honom i alla fall, han är säkerligen längre nu.
Min lilla plutt som en gång i tiden var 53 cm lång!
Vi har firat honom två helger i rad! Vilket han förtjänar min lilla älskling!
Eller jag kanske skall säga stora älskling!

Vad har mer hänt? Jag inte så mycket i mitt/vårat liv! Men i världen händer det mycket.
Ingen har väl missat att vi har en pandemi i världen just nu!
Inget jag väljer att skriva om!
För alla skriver om det just nu, både på facebook, instagram och på sina bloggar!
Det jag däremot vill säga är: i dessa tider måste vi tänka på varandra!
Vi skall inte besöka varandra om vi är sjuka, men man kan ringa sina anhöriga, skicka ett sms och visa varandra kärlek på det viset.
Ta hand om er där ute!

💓Namaste💓🙏 You are all in my prayers!🙏

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar