söndag 15 mars 2020

Inställt!

I slutet av denna månad var det tänkt att vi skulle fira mig och min stora dag, den stora 4.0 dagen!
40 år! Jisses, börjar jag bli så gammal? Helt omöjligt att förstå!
Jag och min syster Lisa har planerat denna dag tillsammans. En trevlig och mysig sammankomst med nära och kära! En underbar dag tillsammans med dem jag älskar mest i hela världen! Vag mer kan man önska sig?
Mat, dekorationer och lite annat smått och gott är planerat. Så himla mysigt!
Men så idag beslutade jag och maken för att ställa in detta firande av mig nu i mars. Det känns inte rätt liksom.
Det känns inte som om det finns något att fira direkt just nu i dessa tider. Det var ett mycket tråkigt beslut att ta men det känns som ett nödvändigt och bra beslut ändå!
Vi måste tänka på våra äldre i familjen, vi måste alla ta vårat ansvar!
Nytt datum är satt, det blir i juli i stället! Ja, det är långt fram. Fyra månader. Men det känns ändå bra, för det är sommar då och man kan vara ute om vädret tillåter. Barnen kan springa ute och leka istället för att vara instängda i en liten och tråkig lokal.
Ja om vädret tillåter. Vi kommer boka lokal i närheten så att vi har två alternativ!
Det blir säkert bra. Då hinner man planera lite till, planera in lekar utomhus som kubb, badminton, gården har en sandlåda ifall barnen vill leka där, gungor och klätterställning och rutchkana!
Tråkigt just nu, men man har något att se fram emot!
Får bara hålla tummarna att coronan är borta eller har lugnat ned sig tills dess. Så att det blir av då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar