fredag 22 maj 2020

Stories_of_Amie: Om att fylla 40 år!

Det nya datumet för mitt 40 års kalas börjar närma sig med stora steg. Så paniken inför denna stora dag börjar åter fånga mig i sitt grepp. Jag hade hoppats att den skulle lägga sig nu när jag redan har fyllt år. Jag hade hoppats på en lugn planering nu så här efteråt men inte. Nu känner jag mer panik! Panik över vädret! Jag hoppas för allt i världen att vi kan vara ute, för jag vill verkligen inte vara instängd i en grå och tråkig, opersonlig lokal denna dag.
Jag vill vara ute, duka upp bord och filtar och härliga kuddar. Låta barnen som kommer springa fritt, gunga, klättra, leka i sandlådan, sparka fotboll. Själv så vill jag känna gräset mellan tårna, vinden som leker i mitt hår och solen som värmer mitt annars så vinterbleka ansikte. Jag vill känna mig fri denna dag.
Dekorationer är inköpta, vissa saker av dekorationerna blir kanske lite svårt att ha ute men men, skulle vädret bli dåligt så har vi dekorationer att ha inomhus.
Maten är inte planerad ordentligt än. Jag vill ha lite av en buffe. Jag har skrivit upp maten på en lapp men vart jag har den just nu vet jag inte.
Jag är verkligen ordningsam av mig!
Men enkelt skall det vara i alla fall. Enkelt men ändå fint, mättande och gott. Alla skall gå därifrån och minnas alla smaker, vara mätta och belåtna. Nöjda med dagen. Gå därifrån och känna sig varma och omhändertagna!
Nu vet jag inte om jag ställer för höga krav på mig själv.
Men det är så jag vill ha det.
Jag vill att alla skall minnas denna dag, precis så som jag vill minnas denna dag.
Man skall prata om den goda maten när man går därifrån. Hahahah, nu ställer jag höga krav på mig man.
Och vad har man på sig en dag som denna? Jag är inte bekväm i klänning eller kjol! Men jag vill vara fin, extra fin denna dag. Vill överraska mig själv med något jag vanligtvis inte brukar ha på mig men jag vill ändå vara mig själv, känna mig bekväm och ledig. Men som sagt ändå vara fin.
Hhhmmm, finns dem kläderna?
Usch jag kanske sitter nu och tar mig vatten över huvudet och planerar för stort!
För egentligen vill jag ju bara sitta på en vacker filt och fika/äta, skratta och njuta av det underbara sällskapet - mina nära och kära.
Kanske skall göra det så enkelt som möjligt i stället! För då blir det ju i alla fall alltid bäst, när man inte har för höga förväntningar hahhaha.
Har ni några tips så får ni jätte gärna lämna dem här! Har ni tips för lekar som både vuxna och barn kan delta i?
Lämna gärna alla era förslag här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar