lördag 3 augusti 2019

Dagbok: Lördag 3/8 2019


Blev lite galet denna lördag. Var uppbokad denna lördag...sedan lång tid tillbaka för att fotografera på ett bröllop.  Glömde sedan kolla upp det med mitt nya jobb om att vara ledig denna lördag, som sedan visade sig att det inte var min jobblördag, efter att jag då bokat av foto jobbet. För att sedan planera en tripp/utflykt med familjen. En utflykt som för min del blev inställd då jag blev uppringt från jobbet i morse och blev inbeordrad.
Hängde ni med? Jag är så trött just nu så jag vet knappt vad jag ens tänker och att sätta sig ned och blogga vid den här tiden kanske inte var det bästa valet.
Borde egentligen bara krypa ned i sängen och dra täcket över mig och sova då jag skall upp och jobba i morgon bitti igen. Men jag vill inte sova nu, inte nu när man inte har varit hemma på hela dagen, dagens pass var långt, inte så jätte långt visserligen, men 11-21. Längre än vad jag har haft på flera år. Så det kanske är därför man är lite mör.
Men vad gör det? Nu när man är på ett jobb som känns hemma, som ett par välanvända och bekväma tofflor. Ni vet/förstår nog vad jag menar.
Jag trodde och kände att jag hade begått ett stort misstag när jag återvände till mitt gamla jobb igen, efter 3 år på ett annat ställe.
Kändes som om jag gick tillbaka i den personliga utvecklingen, men nu känns det bara bra. Vet inte vad det var som fick det att kännas så bra idag, som fick mig att känna mig hemma igen. Men det är en underbar känsla.
Har träffat så nya många underbara själar på det ny&gamla jobbet. Känner mig så välkommen. Och det är så skönt. Och att sedan kunna jobbet redan på en gång, utan att känna sig förvirrad och osäker för att man inte vet vad man skall göra. Jag vet vad som skall göras och när. Jag kan gå och små pyssla för mig själv, så som jag gjorde förut och det är så himla skönt.
Jag tror dock inte att jag kommer jobba där till den dagen jag går i pension, men just nu känns det bra och så länge det känns bra så stannar jag.
Jag är där jag hör hemma just nu.
Jag är så glad för att jag tog steget, jag ångrar det inte för något i världen. Jag trivdes mycket bra på det andra jobbet också, både med kollegor och med brukarna. Men det var en person som förstörde alltihopa, inget jag kan skriva om här på bloggen dock. Men allt förstördes och jag började vantrivas och när jag såg att det sökte nya medarbetare där jag är nu så passade jag på.
En härlig känsla att trivas igen och känna att man är hemma. Så nu kan jag koncentrera mig på att ta hand om mig själv, själavård. Nu när jag har ett lugn i själen så kan jag utmana mig själv, ändra andra saker i mitt liv och känna att jag har orken och viljan till att förändra.
För ett tag var både jobbet och mitt personliga jag ett stort virrvarr och kaos. Men nu är det i alla fall ordning på jobbfronten, så nu kan jag ta tag i det andra!
Ibland måste man bara våga att ta språnget, våga slänga sig ut, våga vara öppen för förändring. Vilket jag var och nu är jag redo och öppen för nästa förändring här i livet!
Nej nu skall jag sluta svamla, titta på lite TV och sedan bädda ned mig själv och försöka mig på att sova i ett par timmar innan morgon dagens arbetspass: 7-16.00. Och i morgon skall jag jobba med en underbar tjej på 19 år, vi klickade på en gång trotts att det skiljer 20 (!!!!) år mellan oss. Så morgon dagen kommer innebära en massa skratt och timmarna kommer flyga iväg!
God natt kära vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar