måndag 5 augusti 2019

Stories_Of_Amie om: Hösten




Många kommer säkerligen inte hålla med mig om detta, men nu längtar jag till hösten. Längtar efter kylan och att få klä på mig. Ja, kläder har jag alltid på mig men jag menar klä på mig mer kläder.
Jag älskar sommaren, ljumma sommar kvällar, svalor som skriar och mygg som surrar. Men jag hatar sommaren likaväl. Endast av den enkla anledningen: jag vet inte vad jag skall ha på mig.
Jag har jätte svårt att hitta snygga sommarkläder som jag gillar. Jag vet inte om det beror på att jag är tjock/fet eller mullig, men jag tycker att snygga sommarkläder passar bättre på smala människor. Jag vill ha långa fina, tunna, blommiga sommarklänningar på mig och korta fina kjolar. Men tyvärr så kan jag inte. Av två anledningar. 1) Långa sommarklänningar är för långa för mig och ser sedan ut som om jag satt på mig ett mormors nattlinne då dem inte sitter snyggt på min kropp. 2) Mina lår "gnider" mot varandra och jag får "skavsår" på låren. Så jag måste alltid ha korta leggings under och då är den där underbara känslan borta.
Så hösten längtar jag efter nu, för på hösten har jag inte samma besvär med att hitta kläder. Inte lika svårt i alla fall. Jag gillar att klä på mig, mysa med varma tröjor och halsdukar/sjalar. Jag älskar halsdukar/sjalar. Vet inte hur många jag har hemma redan. Hinner inte använda alla men jag gillar att variera.
Luften blir så mycket friskare och klarare när hösten kommer.  Soliga höstdagar....åh så ljuvliga dem är. En härlig och kylig höstpromenad slår nästan allt.
Tända ljus på kvällarna och dricka en kopp varmt te i soffan och bara mysa.  Det är så ljuvligt, mysigt och som balsam för själen.
I höst skall jag njuta. Tända ljus, köpa hem gott te, härliga halsdukar/sjalar och bara njuta av livet. Vara ute och njuta av dem vackra träden - se alla skiftningar! Åh, jag riktigt längtar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar