lördag 23 november 2019

Stories_of_Amie: Dagbok Det där med mamma livet...


Oj vilket uppvaknade man fick klockan 04:45 i morse. Isaac 12 år är vaken, behöver sköta magen då han hade jätte ont. Efter en stund går han och lägger sig igen men kommer upp efter 25 minuter igen och säger att han måste kräkas. Men inget kommer.
06.30 då vi föräldrar är uppe och dricker kaffe i vardagsrummet så hör jag honom komma tassande i hallen igen men hinken som pappan ställde bredvid sängen efter förra toalettbesöket.
Han var vit som ett lakan i ansiktet, hinner inte mer än in i badrummet innan han hulkar.
Mer än så tänker jag inte berätta för er, för det är inte så intressant att läsa mer om detta.
Efter det så gick han och la sig för att han mådde bättre sa han, jag bad honom att försöka sova lite, vilket han gjorde.
Efter 2 timmar fick jag ett sms ifrån honom där det stod: Mamma frukost!
Ja herregud, mobilerna har verkligen tagit över människans hela liv. Varför ropa på sin mamma, eller gå upp till sin mamma och be henne om frukost? Nej varför skulle man göra det när man kan sms:a henne i stället!
Dagens barn är bra roliga.
Nu har hela dagen gått, han har ätit och har fått behålla maten. Nu skall vi se hur hans mage sköter sig. Hoppas detta var allt som hände och att inget mera händer.
Jag skrev ju igår att jag inte gillar november...av diverse anledningar och detta som skedde idag är en av anledningarna!
Med november kommer sjukdomarna! Den mest fruktade i mitt tycke i alla fall, den äckligaste av dem också!
Magsjukor är bland det värsta jag vet, äckligaste och den onödigaste sjukdomen jag vet. Kan vara för att jag har kräkfobi själv.
Jag beundrar alla familjer med 4-5 barn, eller kanske till och med Familjen Annorlunda med 10-14 barn! Tänk dig en magsjuka i detta hushåll! Usch så vidrigt jobbigt. Jag som bara lider av att ha ett barn denna tid på året då magsjukorna härjar.
Nu är visserligen min son 12 år och sköter detta typ själv nu och har väl bara haft magsjukan 5 gånger max 6 gånger i sitt liv. Vi säger fem, för jag kan inte komma på att det är så många fler tillfällen.
Men i alla fall, nu verkar han må bättre i alla fall, vi får hoppas på det att det håller i sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar