söndag 24 november 2019

Stories_Of_Amie: Dagbok

Så då var denna helgen över, tänk så fort allting går nu. Svusch säger det bara så är den lilla ledigheten över. Ja nu skall jag inte klaga. Jag har en dag kvar av min ledighet. Har inte jobbat sedan i onsdag ( den 20/11 ) och då var jag på planeringsdag med jobbet hela dagen. En mycket trevlig dag som avslutade med bowling och en underbar buffé. Mycket skratt och mycket känslor dagen igenom. En riktigt bra dag.
Det är väldigt viktigt tycker jag, att man kan umgås och skratta "utanför" jobbet, att kunna umgås och ha trevligt tillsammans med dem man träffar/jobbar med så himla mycket. Att man får lära känna varandra utan arbetsuniformen på!

Bilden har inget med inlägget att göra, ville bara inte ha ett inlägg utan bild/er!
Isaac kryade på sig fort igår. Vette sjutton vad det var! För efter det att han sovit i två timmar på morgonen efter kräkset så ville han ha frukost, han fick lunch och middag, måltider som han fick behålla. Han var sitt gamla vanliga jag igen.
Vi skulle ut till vänner idag samt gå på 4 års kalas då makens guddotter fyller år i morgon. Men med tanke på att Isaac mådde som han mådde igår så ställde vi in allt.
Vilket var väldigt tråkigt, hade sett fram emot att besöka en vän jag inte träffat på länge! Kände att jag behövde ta mig ut för att få mysa med henne och hennes familj, men eftersom vi inte vet om det var magsjuka sonen hade så vill man ju inte åka iväg och riskera att smitta någon.
Vi håller oss hemma i morgon också, 48 timmar är ett måste att hålla i mina ögon, helst 72 timmar med tanke på det jag jobbar med. Men med tanke på att jag själv ej blivit sjuk/smittad så känns det bra med 48 timmar.
Nå, summa sumarum av denna helg: Den har varit grå, tråkig, ensam, instängd. Men den har gått fort. Just nu sitter jag och tittar på avsnitt tre av fjärde säsongen av Outlander. I väntan på den femte säsongen som kommer i februari nästa år.
Älskar denna serie. Så vacker.  Har alltid velat åka till Skottland, men nu lockar detta land ännu mer!
Får skriva upp det på min Bucketlist!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar