tisdag 26 november 2019

Stories_Of_Amie: Dagbok: Tjuvstart...

Igår kunde jag inte hålla mig längre. Handlade hem 6 stycken hyacinter och mossa igår. Och när jag ändå var i gång och tjuvstartade lite så tog jag mig upp på förrådet och hämta ned våra julkartonger. Glömde dock en kartong med alla våra julgransdekorationer, men jag har ju heller inte tagit ned julgranen så det känns ju dumt att ta ned alla dekorationer till den när granen ändå inte är nere.

Jag är inte direkt världs bäst på att arrangera blommor, bilderna är inte heller perfekta då jag tog dem i mörker med min mobil - då jag var för lat för att "orka" ta fram kameran!
Men här kommer i alla fall två bilder av tre arrangemang!

Japp, jag har skitiga fönster!

Men jag är nöjd i alla fall och det är huvudsaken! Mer och bättre bilder kommer att komma inom kort!

Idag efter jobbet så tog jag mig till Stadsmissionen för att kolla deras utbud gällande julsaker. Och det var väldigt dålig utbud måste jag säga.
Jag är nämligen ute efter gamla julsaker, sådan som man är van vid sen man var barn.
Fint, gammalt och traditionellt.
Nu är allt bara billigt, av dålig kvalitet, ny modernt, glitter och " ful glamour"! Jag vill ha den gamla, slitna, traditionella , lantliga stilen. Nött och kanske lite skavt. Och varför inte "hemmagjort"!
Och det är endast på Second Hand som man hittar dessa ljuvliga ting.
Men i dag var det svårt.
Visserligen gick jag därifrån och hade handlat för 150 kr. En lång gardin till vardagsrummet, fyra eller om det var fem bordstabletter ( visserligen lite modernare ) , en väggbonad och en gammal bok som är 102 år gammal som jag endast betalade 40 kr för men som jag kände att jag måste ha!
Allt detta kommer jag fotografera i morgon och lägga upp här på bloggen.

I morgon kommer jag fortsätta med mitt tjuvstartande av julpyntning här hemma. Jag jobbar i helgen och skall dessutom ha lite adventsmys här hemma på lördag efter jobbet och då vill jag ha det så mysigt, städat och pyntat så fint som helst!

Ha det gott och sov gott mina vänner, för nu orkar jag inte hålla mig vaken längre. Skall dessutom bädda i mitt nyköpta täcke och inviga det inatt. Hoppas på god sömn!
🙏🙏🙏

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar