fredag 22 november 2019

Stories_of_Amie: Dagbok

 Nu är det inte långt kvar, julen är runt hörnet. Eller i alla fall advent! Nu kommer den mysigaste tiden på året. Vilket är tur, för usch så mörk denna november månad har varit, grått och mulet hela tiden och mörkt! Det blir liksom aldrig ljust. Och jag behöver ljuset för att må bra, som alla andra.
Tankarna blir så tunga och tråkiga, i alla fall för mig. Allt känns så himla jobbigt, att kliva ur sängen på morgonen känns som att bestiga Mount Everest.
Jag vill ha sol. Kyla - minus grader och massvis med snö! Jag vill känna kylan bita mina kinder, snön knarra under mina fötter, jag vill ha vinterljuset. Jag vill krypa upp i soffan under en varm filt och titta på en mysig julfilm!
 Allt detta mörker och regn driver mig långsamt till vansinne. Ja, riktigt så illa är det väl inte tack och lov. Men nästan! Men nu skall vi tänka positivt! Njuta av den kommande tiden som ligger framför våra fötter. Jag älskar som sagt denna tid på året! Att plocka fram alla ljusstakar, tomtar, dukar och gardiner och köpa alla dess underbara julblommor!
Bilderna i detta inlägg är gamla, från advent 2012. För jag har inte plockat fram allt än. Även om det kliar i mina fingrar!
Men jag stretar emot även i år! Inte för tidigt! Men då jag jobbar helg när det är första advent i år och jobbar dessutom kväll på söndagen så får jag pynta och göra det fint redan på lördagen!
Glögg, pepparkakor och mögelost måste inhandlas nästa vecka så att man får mumsa ordentligt och njuta med dem man älskar allra mest!
Längtar ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar