fredag 1 november 2019

Stories_Of_Amie om: Mina favorit bloggar!

Japp, idag slår jag på stort, här kommer det ett blogginlägg till! Två blogginlägg på en och samma dag, det tillhör verkligen inte till det vanliga. Men men, så blir det i dag i alla fall!
Med detta inlägg tänkte jag lista mina favorit bloggar. Bloggar som jag läser dagligen, som jag även följer på Instagram eller på Facebook!

Min fina vän Catta ( tryck på hennes namn, så kommer ni till hennes blogg ) driver en söt liten blogg. ( nu vet jag inte om hon blir glad eller ledsen över mina ordval, söt och liten! ) Catta är en otroligt vacker, levnads glad kvinna i sina bästa år. Hon är varm, rolig och har ett hjärta av guld. Jag har haft äran att fått träffa henne en gång i livet, visserligen under tråkiga omständigheter, men det var ett härligt möte. Trotts den kamp hon gick igenom så bjöd hon mig på sina vackra ord och lika vackra leenden. Jag önskar och hoppas på att jag en dag skall få träffa henne igen under roligare omständigheter. I vilket fall som helst. Catta driver en söt och liten blogg där hon bjuder in oss läsare/vänner i hennes vardag. Hon skriver om vardagen, hennes pysslande, målande, matlagning och resor till Italien. Hon fyller bloggen med härliga och ärliga fotografier, enkelt och vackert! Ärligt och klokt. Inga krusiduller, bara sanning! Vilket jag finner härligt, underbart och roande!

UnderbaraClara ( tryck på hennes namn så kommer du till hennes blogg )
Vad kan man säga om denna stora bloggare som ingen annan redan har sagt/skrivit om henne? Det enda ord jag kommer på just nu är: Underbar. ( Hahah )
Clara, underbara Clara. Hon driver en av Sveriges största bloggar, vunnit priser och har tagit emot pris av Sveriges Konung. Clara trollbinder sina läsare med underbara texter, tillika underbara bilder. En härlig blandning. Hon låter oss följa hennes liv som mamma, hur hon pusslar ihop vardagen som tre barns mamma och karriär kvinna. Hon bloggar, skriver böcker, designar kläder, driver podcast, föreläser, fotograferar och skriver.
Hon är en riktig förebild, en urmoder. Clara bloggar om familjeliv, själv hushållning, mat, bak, mode, inredning, ja listan kan göras lång.
Clara ger feminismen ett ansikte. Många kanske inte håller med mig där, många tycker nog att hon är tvärtom. Men en kvinna som jobbar, tar hand om familjen och sitt äktenskap är för mig en riktigt feminist. Hon är stark, förmodligen starkare än vad hon själv inser, för att hon är öppen, hon skriver om det som ligger henne varmt om hjärtat, hon är ärlig och skriver om motgångar och om hennes psykiska mående. Att hon sedan älskar att baka, laga mat, baka, städa och fixa och dona gör inte henne till mindre feminist i mina ögon. Snarare tvärtom.
Hon är vacker som en sommardag, klok som en 100 åring och en förebild för oss alla. Har du inte kikat in på hennes blogg eller instagram konto ( som går under samma namn ) så tycker jag att du skall göra det!
Du har verkligen missat något, sanna mina ord!

Sofia Kammeborn ( tryck på hennes namn så kommer du till hennes blogg ) Vad kan man säga om Sofia och hennes blogg?  Hur jag än tänker och funderar, fnular fram och tillbaka så hittar jag inte dem rätta orden. För det finns inga ord som kan beskriva storheten i denna blogg.
Sofia, vad kan jag säga om henne? Hon är vacker som en kall grynings morgon, när daggen ligger som ett blött täcke över gräsmattan och älvorna dansar på ängarna. Hon har en sprudlande personlighet och ett smittsamt leende och ett härligt skratt.
Hon skriver poetiska inlägg, fyller bloggen med vackra fotografier. Sofia är en drottning i Kungariket Kammebornia, hon är gift med den vackra kungen Dennis, tillsammans lever dem på Gottland - sagornas och rosornas ö.
Sofia trollbinder sina läsare med hennes texter, fotografier, alla inlägg skrivna med värme, ärlighet och sanning. Poetiska vardagsbetraktelser, bakning, inredning, recycling, livet i allmänhet och stickning i synnerhet. Det är vad deras/Sofias blogg handlar om.
Sofia är så varm och öppen och känns så inbjudande, skulle jag träffa henne på stan så skulle jag bli knäsvag, darra på stämman och inte kunna få fram ett ord. Men jag skulle krama henne. Krama henne hårt och länge för den person hon är, för det hon delar med sig av till oss läsare, så öppet, så naket och så ärligt. Sofia är en förebild. Hon är min idol. Hon andas den person jag själv skulle vilja vara.
Jag är så glad för att jag snubblade över denna underbara blogg för några år sedan. Jag tror det till och med var via Underbara Claras blogg. Sedan dess följer jag den slaviskt.
Sofia och Dennis har dessutom en underbar podcast tillsammans, som finns på Youtube, sök bara på Kammebornia så kommer ni dit!

Detta var tre av mina favorit bloggar, kommer uppdatera denna lista i ett nytt inlägg en annan dag. Nu har klockan sedan länge passerad midnatt, dags att gå och hångla med kudden. Jag har en lång jobb helg framför mig och behöver all sömn jag kan få!
Ha det så gott mina vänner!

Namaste 🙏 (det gudomliga i mig hälsar det gudomliga i dig )


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar