söndag 22 mars 2020

Stories_Of_Amie om att fylla 40!

Som ni alla vet nu, så fyller jag 40 år nästa vecka ( ja jag vet jag tjatar alldeles för mycket ) en dag som jag bävar för, åldersmässigt, men en dag som jag samtidigt sett fram emot länge. Att få bjuda hem/in alla mina nära och kära och spendera denna dag tillsammans med dem.
Men som ni också vet så har jag ställt in den "stora festen" eller det stora firandet nästa lördag.
Ja, av den enkla anledningen: Covid-19.
Jag tar mitt ansvar, drar mitt strå till stacken. Nu skulle vi visserligen inte vara 500 personer på denna festen, men "många över 60 år" som vi måste tänka på.
Festen är inte helt inställd, den är förflyttad till sommaren, 4:e juli närmare bestämt.
En härlig sommarfest! En fest som vi kan ha ute. Så barnen kan springa omkring och leka på gården, vi behöver inte sitta inne i en tråkig lokal. Vi kan röra oss fritt, andas friskluft, leka lekar, spela spel och bara umgås och mysa.
Men jag kommer visserligen boka en lokal som "back-up" ifall det blir dåligt väder den dagen. Alla vet ju hur en svensk sommar kan se ut. Antingen så regnar den bort, eller så är den kall eller så blir det lika varmt som sommaren 2018.
Man vet aldrig. Men nu tänker jag ligga några steg före och ha planer för detta. En inomhus fest om det behövs och en plan för utomhus fest.
Jag satt och googlade häromdagen på utomhus fester och då kom jag ju att tänka på pinterest
Gick dit och sökte på utomhus fest. Ojoj vilka underbara bilder man fick fram. Jag skall dela med mig av några här.
När jag tänker min 40 årsdag/utomhus fest så drömmer jag mig bort och får fram dessa bilder:




Ja, jag kanske inte kommer bära ut möbler eller investera i stora härliga mattor. Men stora, färgsprakande filtar och täcken och massor av mysiga kuddar.
Jag vet inte om jag kommer lyckas med att få till det så som jag vill ha det. Men jag skall försöka så gott jag kan.
Jag kommer uppdatera er här på bloggen och visa mina inköp!
Jag ser verkligen fram emot att planera denna sommarfest. Och nej, de äldre skall inte behöva sitta på marken, det finns bänkar på gården som de får sitta på!
Fyra månader kvar, fyra underbara och kanske ganska så jobbiga månader med tanke på vad som händer i världen just nu med stängda gränser, folk som insjuknar och vissa som dör, folk som förlorar sina jobb osv.
Vi får ta en dag i taget, lyssna på våra myndigheter och följa deras råd och ta vårat ansvar för våra medmänniskor.
En dag i taget, men vi får absolut inte sluta drömma, leva och njuta av det liv vi har. För det tänker inte jag göra. Covid-19 skall inte vinna över mänskligheten och framför allt inte vinna över mig. Jag känner viss oro, men jag tänker inte låta den ta över hela mitt liv.
För min sommarfest ser jag fram emot och den dagen tänker jag uppleva med alla mina nära och kära.

1 kommentar: