måndag 23 mars 2020

Stories_Of_Amie:Dagbok

Dag nummer 10 hemma från jobb och skola.Vi mår inte så bra. Har varit i kontakt med vårdcentralen och de rekommenderade mig att stanna hem tills jag är symtomfri i 2 dagar. Jag och Isaac går här hemma och bara är. Idag satte vi oss ned i alla fall och kollade igenom lite skolarbete som han fått hem.  Matteboken var vi tyvärr tvungna att lägga åt sidan. Före matte är verkligen inte min starka sida, så det är tur att pappan i huset är bättre på matte. Eller som Isaac själv uttryckte sig:
-  Ja, mamma det är bättre att vi lägger matten åt sidan så får pappa hjälpa mig när han kommer hem. För i jämförelse med dig mamma så är pappa ett mattegeni!
Hahah, jag vet inte om jag direkt kan hålla med om att pappan i huset är ett geni, men han är väldigt duktig på matte och huvudräkning är han bäst på! Tjhop tjhop och tjoff så är han klar!
Tur att det är någon i det här hushållet som är duktig på det. Alla andra läxor tar jag gärna och hjälper Isaac med.

Svenska, matte och  läsförståelse var dagens läxor. Om ni undrar varför Joakim Lundell boken ligger här tillsammans med läxorna så skall han läsa en bok och göra en bokrecension också.
Joakim Lundells bok kanske inte är den bästa boken för en 13-åring att läsa men Isaac valde denna bok. Vi har läst det första kapitlet och jag reagerade lite, likaså Isaac. Så jag frågade honom om och om igen om han verkligen vill läsa denna bok. Och det vill han. Vi får se hur det går. Vi skall läsa ur den senare i dag igen.

Nu sitter han och spelar lite på sin dator och jag sitter här och skriver, lyssnar på en av mina favorit poddar. Mark och Jonas underbara podd är tillbaka. Dem slutade spela in den förra året men nu har dem tagit upp den igen.  Corona-special heter den nu. De spelar in den för att stötta, finnas där, få folk att skratta i dessa tider. De pratar om corona, livet självt och vad som händer i deras liv osv. Allt- i-ett i en härlig kompott.

Ta hand om er där ute. Tvätta dina händer ofta. Ta ditt ansvar! Tänk på våra gamla!

🙏Namaste🙏

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar