måndag 18 maj 2020

Stories_of_Amie: Dagbok: Måndag 2020-05-18

Ingen har väl kunnat missat den stora nyheten om denna hen som fastnade i polisrazzian häromdagen, hen som hade köpt sex! Anledningen till detta var att hen mådde dåligt!
Skulle du köpa sex för att du mår dåligt? Skulle jag köpa sex för att jag mår dåligt? Nej absolut inte. Jag tar tag i mina problem, vänder ut och in på mig själv om jag så måste för att må bra! Jag bearbetar mina problem, jag skriker, gråter, promenerar, skriver, fotograferar, läser en bra bok eller tittar på en bra film för att skingra tankarna en stund för att sedan ta tag i problemet igen. Om det inte hade varit för denna rådande pandemi så skulle jag umgås med nära och kära för att känna kärlek och värme, för att få det stöd jag behöver, jag pratar av mig. Så nej jag går inte och köper sex för att jag mår dåligt!
Så himla dålig ursäkt! För hur skulle världen se ut om alla gjorde detta? Låta sitt dåliga mående och frustration gå ut över någon annan? Utnyttja en annan människa för sin egen vinning!
Att äga någon annans kropp för en timmes njutning har jag absolut ingen rätt till, det borde ju varenda människa förstå.
Är jag ensam när andan faller på och jag kan inte distrahera mina tankar så får jag väl för f*n ta hand om mig själv och tillfredställa mig själv på hemma plan som så många andra gör! Ingen skam i det.
Jag blir så arg när jag tänker på detta. Och det värsta är ju också att media uppmärksammar detta så himla mycket också! Hen får sitta i tv och berätta sin version av vad som hände! Med den tjockaste offerkoftan på, en offerkofta av denna värld. Skamligt! Att man ens lägger tid på detta!
Där sitter hen uppblåst och försöker verka ångerfull, men det jag ser är bara en arogant person som inte alls ångrar sig. En person som bara är förbannad för att hen blev påkommen! Hade hen suttit i soffan i tv och beklagat sig om hen inte hade blivit avslöjad? Hade hen suttit och ångrat sina val om hen inte hade blivit tagen på bargärning? Eller hade hen bara gått hem och gjort om detta vid ett annat tillfälle? Ja, det tror jag faktiskt!
Men nu när hen är påkommen så är det bäst att erkänna och försöka be om ursäkt för det inträffade! Patetiskt i mina ögon!
Vem tänker på den tjejen som hen utnyttjade? Är det någon som vill prata med henne och höra hennes version av det som hände?
Eller andra tjejer som lever i denna fruktansvärda misär och utnyttjas dageligen!
Är dem osynliga? Är dessa tjejer inte värda någonting?
Detta är ett hån mot dessa tjejer, att låta hen sitta där och beklaga sig!
Män som hatar kvinnor köper sex. En man som älskar och respekterar kvinnor skulle aldrig köpa sex.
Du - du som satt där i soffan och ångrade dig! Ta av dig offerkoftan och stå för det du har gjort, sluta se dig själv som ett offer! Din handling är kriminell alltså är du en gärningsman och inget offer. Kvinnan du utnyttjade är offret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar